Pozycjonowanie stron www jako kanał docierania do potencjalnych klientów

Pozycjonowanie stron www jako kanał docierania do potencjalnych klientów
W ostatnich latach usługa ta staje się bardzo pożądana przez przedsiębiorców. Coraz więcej osób rozumie, że pozycjonowanie stron www to podstawowy sposób dotarcia do klientów w sieci, bo zapewnia on firmie widoczność w wyszukiwarce, co przekłada się na większą liczbę odwiedzin. Sprawdź, jak to działa!

Czym jest pozycjonowanie stron www?

Już sama nazwa podpowiada, na czym polega ten proces. Jest to szereg różnych działań, jakie podejmuje specjalista, żeby zapewnić danej witrynie atrakcyjną pozycję w wyszukiwarce, a dokładnie wśród proponowanych przez nią linków, jakie użytkownik widzi po wpisaniu pewnej frazy kluczowej. Miejsce na liście jest bardzo ważne. Analizy marketingowe wskazują, że zachodzi zależność między strefą, w której Google wyświetla odnośnik a liczbą odwiedzin. Im wyżej znajduje się dana domena, tym większy notuje ruch. Celem pozycjonowania strony www jest zatem zapewnienie jej jak najwyższej lokaty.

Od czego zależy pozycja w wyszukiwarce?

Jest ona zależna od wielu aspektów, które ogólnie można nazwać atrakcyjnością witryny. Roboty Google prowadzą ranking. Codziennie „odwiedzają” zaindeksowane witryny i oceniają ich wartość merytoryczną, doskonałość techniczną, a także ilość prowadzących do niej linków z domen zewnętrznych. Te ostatnie traktowane są jako polecenia czegoś wartościowego, dlatego są punktowane. Pozycjonowanie stron www jest zatem walką o uzyskanie dla nich statusu atrakcyjności.

Pozycja w wyszukiwarce a dotarcie do klientów

Internet rządzi się swoimi, dość brutalnymi prawami. Liczne badania dowodzą, że nieobecność w wysokiej strefie odpowiedzi Google na zapytania skazuje daną witrynę na niewidoczność, a tym samym porażkę. Internauci klikają niemal wyłącznie odnośniki z pierwszej dziesiątki, z czego wyraźną przewagę ma pierwsza trójka. Pozostałe propozycje praktycznie nie generują ruchu organicznego (pochodzącego z podpowiedzi wyszukiwarki).

Co bez pozycjonowania?

Firmy niekorzystające z pozycjonowania strony pozbawiają się olbrzymiej liczby potencjalnych klientów. Nawet jeśli dzięki wprowadzonym wcześniej innym działaniom promocyjnym sprzedają swoje usługi lub produkty, dużo tracą. Wdrożenie tego procesu i osiągnięcie zakładanego efektu przełoży się na dotarcie do szerokiego grona nowych odbiorców, a to najprawdopodobniej pomoże zwielokrotnić przychody.

Walcz o miejsce w wyszukiwarce z najlepszymi!

Warto zatem postawić na to, by być widocznym w sieci. Jednak osiągnięcie sukcesu jest trudne. Pozycjonowanie stron www wymaga rozległej wiedzy oraz wysokich umiejętności, ale przede wszystkim zdolności analizy trendów internetowych. Dlatego należy współpracować wyłącznie z renomowanymi agencjami interaktywnymi.