Pozycjonowanie stron www vs. inne formy reklamy

Pozycjonowanie stron www

Proces ten staje się coraz bardziej popularny. Klienci dostrzegają korzyści, jakie przynosi i chętnie stawiają na pozycjonowanie stron www, żeby zadbać o widoczność w sieci i móc dotrzeć do nowych odbiorców. Jak działania SEO wypadają na tle innych form marketingowych? Czym różni się ten rodzaj promocji od reklamy? Sprawdź!

Reklama – firma narzuca swoją obecność

Reklama zawsze polega na pewnego rodzaju narzucaniu promowanej firmy kontrahentowi. Opiera się na wyjściu z komunikatem do klienta, przedstawieniu brandu oraz oferty. Bardzo często wysyłane treści trafiają od osób, których dana tematyka w ogóle nie interesuje. Właśnie dlatego narzędzie to osłabiło nieco swoją „moc” i możliwość.

W czasach, kiedy marketing jest powszechnie obecny w przestrzeni publicznej (billboardy, plakaty, spoty telewizyjne i radiowe, internetowe bannery itp.), wychodzenie do odbiorcy często go zniechęca, zamiast nakłonić do skorzystania z propozycji. Natłok komunikatów wywołuje podświadomą niechęć i nieufność wobec nich u adresatów. Dlatego tradycyjna forma reklamy nie działa już tak dobrze. Zupełnie inaczej jest z pozycjonowaniem strony www.

Pozycjonowanie – nienachalna forma promocji

Odmiennie jest w przypadku aktywności nastawionej na budowanie widoczności w sieci. Tym, co wyróżnia pozycjonowanie stron www, jest nienachalny charakter działań promocyjnych. Specjalista nie wysyła żadnej treści do klienta, nie próbuje go przekonać, nie łudzi wspaniałą ofertą znienacka. Jest to marketing, który stawia na samodzielne czynności podejmowane przez kontrahenta.

Firma nie narzuca podaży, to właśnie osoba potencjalnie zainteresowana daną usługą lub produktem sama szuka podmiotu, który zaspokoi jego potrzeby. Zadaniem pozycjonera jest stworzenie szansy, by znalazł właśnie to, a nie konkurencyjne przedsiębiorstwo. Dlatego ten rodzaj marketingu jest tak wysoce skuteczny.

Cel – osiągnąć widoczność w sieci

Internauta, który chce trafić do sklepu sprzedającego interesujący go towar, posługuje się wyszukiwarką. Wpisuje w nią frazy kluczowe, a Google wyświetla propozycje witryn, które warto odwiedzić. Największą liczbę odwiedzin notują te, znajdujące się w pierwszej dziesiątce propozycji. Linki wskazywane na dalszych miejscach skazane są na niewidoczność. Z tego powodu warto zlecać usługi pozycjonowania strony www. Dzięki nim wizytówka przedsiębiorstwa będzie dostrzegalna przez użytkownika sieci, który zyska szansę zapoznania się z ofertą i skorzystania z niej.

Pomoc fachowców

Osiągnięcie top 10 w Google to prawdziwe wyzwanie, z którym poradzą sobie wyłącznie specjaliści. Dlatego istotne, by współpracować z najlepszymi. Każdy przedsiębiorca, który chce osiągnąć sukces, powinien zgłosić się do renomowanej agencji, która może pochwalić się rozbudowanym portfolio.